دسته بندی

علت کار نکردن کنترل تلویزیون ال جی

کار نکردن کنترل تلویزیون از هر نوع برندی که باشد؛ مشکلی آشنا برای همه کاربران تلویزیون است. در مقاله پیش‌رو قصد داریم منحصرا علت کار نکردن کنترل تلویزیون ال جی را بررسی کنیم؛ همچنین به بررسی مشکلات کنترل جادویی در تلویزیون‌های مدل ال جی می‌پردازیم. فقط لطفا به خاطر داشته باشید در هنگام بروز مشکلاتی از این دست؛ از کوبیدن ریموت کنترل به دیوار، زمین، دسته مبل و غیره بپرهیزید؛ زیرا باعث آسیب بیشتر به ریموت کنترل تلویزیون خواهید شد و اگرچه در بعضی مواقع ممکن است مشکل به صورت موقتی حل شود ولی مشکل اصلی همچنان باقی است و مجدا باز خواهد گشت. به منظور بررسی دلیل کار نکردن کنترل تلویزیون ال جی لازم است چندین آیتم مهم را بررسی نمایید که در ادامه مقاله به ذکر تک تک آن‌ها می‌پردازیم.

  • در اولین قدم به هنگام بروز این مشکل؛ باطری ریموت کنترل را بررسی کنید. در صورتی که متوجه شدید که باطری ریموت کنترل تمام شده است لازم است آن‌را تعویض نمایید. ممکن است ریموت کنترل تلویزیون ال جی شما از نوع شارژی باشد؛ در این صورت لازم است که برای بار اول 60 دور و برای هر بار استفاده 30-25 دور در جهت عقربه‌های ساعت آن‌را شارژ نمایید.
  • در قدم بعدی فاصله تلویزیون تا ریموت کنترل را چک نمایید. اصولا در مدل‌های مختلف تلویزیون این فاصله بایستی 4-3 متر باشد و بیش از این نگردد.
  • در مرحله بعدی بررسی نمایید که چه چیزهایی ممکن است مانع رسیدن امواج ارسالی به چشمی تلویزیون گردد؛ در این مرحله بایستی ریموت کنترل تلویزیون را از چنین مکان‌های یا از مجاورت لامپ‌های هالوژن که مانع رسیدن این امواج به چشمی تلویزیون می‌شوند دور کنید.
  • به منظور بررسی علت کار نکردن کنترل تلویزیون ال جی؛ لازم است ریموت کنترل تلویزیون خود را به این شکل بررسی نمایید. ابتدا دوربین موبایل خود را روشن کرده و به طرف قسمت چشمی تلویزیون بگیرید؛ همزمان کلیدهای روی ریموت را بزنید و صفحه موبایل را نگاه کنید. در صورت سالم بودن ریموت؛ سیگنال ارسالی چشمک می‌زند و از چشمی ریموت کنترل؛ نور خارج می‌شود. در غیر این صورت ریموت کنترل با مشکل مواجه شده است.

علت کار نکردن کنترل جادویی چیست؟

در این قسمت از مقاله علت کار نکردن کنترل تلویزیون ال جی به بررسی علت کار نکردن کنترل جادویی در تلویزیون‌های ال جی می‌پردازیم. برای این منظور بایستی مجددا فعال و غیر فعال‌سازی کنترل تلویزیون یا pair , un pair را انجام دهید. مراحل غیر فعال‌سازی کنترل تلویزیون ال جی از هر مدل را به صورت زیر دنبال کنید:

  • در تلویزیون‌های ال جی مدل سال 2011 بایستی همزمان با هم دو دکمه MUTE + OK بر روی کنترل مجیک موشن را به مدت 5 ثانیه فشرده و نگه دارید.
  • در تلویزیون‌های ال جی مدل سال 2012 لازم است که دو دکمه HOME + BACK را همزمان گرفته و یا نگه دارید.در تلویزیون‌های ال جی مدل سال 2013 باید دکمه‌های SMART + BACK را همزمان با هم نگه دارید.
  • در تلویزیون‌های ال جی مدل سال‌های 2014، 2015، 2016، 2017 و 2018 باید همزمان دکمه‌های HOME + BACK را که نوشته‌ای روی آن‌ها نیست ولی بر روی دکمه‌ها تصویر خانه وجود دارد؛ همزمان با هم نگه دارید.
  • در این مرحله برای انجام ریجیستر یا فعال‌سازی مجدد لازم است که دکمه OK را انتخاب نمایید.
  • در تلویزیون‌های مدل سال‌های Smart 2012-2013-2014 به منظور فعال‌سازی یا pair نمودن کنترل مجیک موشن، در صورتی که با زدن دکمه Ok برروی ریموت کنترل؛ ثبت نام مجیک انجام نشد می‌توانید از طریق نگه داشتن دکمه Back به صورت فشرده به مدت 5 ثانیه این کار را انجام دهید.
  • در صورت فعال نشدن علامت فلش روی تصویر؛ بایستی که باتری داخل ریموت کنترل را بررسی کنید. به این علت که مصرف باتری این نوع از ریموت کنترل‌ها بسیار زیاد است. در مدل‌هایی که دانگل مجیک داخلی ندارند و گیرنده پشت دستگاه متصل است؛ مانند دستگاه LW بایستی گیرنده را یک‌بار خارج کرده و مجدد وصل نمایید.
  • ضمنا به خاطر داشته باشید که در سر راه ریموت کنترل تلویزیون خود؛ کلیه دستگاه‌هایی که پهنای باند آن‌ها با این ریموت کنترل یکی است (2.4 GHz) نباید قرار داده شوند. به این دلیل که قطعا در روند کار کنترل تلویزیون اختلال بوجود می آورند. در این حالت بهتر است برق دستگاه برای مدتی قطع گردد و پس از اتصال مجدد برق و روشن کردن دستگاه تست انجام گیرد؛ یعنی مجددا un pair , pair انجام شود.

چرا برخی از دکمه‌ های کنترل جاویی کار نمی کنند؟

در ادامه مقاله علت کار نکردن کنترل تلویزیون ال جی و همچنین بررسی علت کار نکردن دکمه‌های کنترل جادویی لازم است یادآوری کنیم که در ریموت کنترل‌های تلویزیون ال جی از نوع کنترل جادویی دو بخش به شرح ذیل مطابق با تنظیمات کارخانه قرار داده شده است:

  • قسمتی از ریموت کنترل که برای فرمان‌های غیر از موس با مادون قرمز عمل می کند.
  • قسمتی که برای فرمان موس؛ ریموت کنترل از طریق بلوتوث کار می کند.

 

در صورتی که بقیه دکمه‌های ریموت کنترل غیر از موس عمل نکنند؛ ممکن است مادون قرمز دکمه‌ها مشکل پیدا کرده است و ارسال فرمان به این دلیل امکان پذیر نیست لذا بایستی بررسی دقیق‌تری صورت بگیرد.

تعمیر کنترل تلویزیون ال جی موس دار

اگر با مواردی که به عنوان علت کار نکردن کنترل تلویزیون ال جی در این مقاله بررسی کردیم؛ مشکل ریموت کنترل تلویزیون شما برطرف نشد برای عیب یابی و بررسی‌های بیشتر بایستی به متخصصین تلویزیون‌های ال جی در نمایندگی‌های معتبر این شرکت مراجعه نمایید تا دستگاه شما متحمل خسارات بیشتری نشود. لازم به ذکر است که به این منظور به هیچ وجه تعمیر ریموت کنترل خود را به دست هر تعمیرکار یا تعمیرگاهی واگذار نکنید. قطعا لازم است از نمایندگی‌های مجاز کمک بگیرید تا از تعمیرات فنی و تخصصی ریموت کنترل تلویزیون خود اطمینان داشته باشید.

چرا دکمه‌ های کنترل جادویی کار می کنند اما موس عمل نمی کند؟

در این قسمت از مقاله علت کار نکردن کنترل تلویزیون ال جی به دنبال بررسی علت کار نکردن موس تلویزیون ال جی؛ لازم است یک بار فعال و غیر فعال‌سازی انجام شود. برای غیرفعال کردن کنترل جادویی تلویزیون دقیقا مطابق با ترتیبی که در پاراگراف قبلی بیان کردیم پیش روید.

  • در تلویزیون‌های سال 2011 باید همزمان دکمه MUTE + OK بر روی کنترل مجیک موشن به مدت 5 ثانیه فشرده و نگه دارید.
  • در تلویزیون‌های مدل سال 2012 باید HOME + BACK همزمان با هم بگیرید و نگه دارید.
  • در تلویزیون‌های مدل سال 2013 باید SMART + BACK را همزمان نگه دارید.
  • در تلویزیون‌های مدل سال‌های 2014، 2015، 2016، 2017 باید HOME + BACK ( نوشته ندارد ولی عکس خانه دارد) را همزمان با هم نگه دارید. برای ریجیستر کردن (فعال‌سازی) کافی است دکمه OK را بزنید.
  • برای مدل‌های Smart 2012،2013،2014 به منظور فعال‌سازی یا Pair نمودن کنترل مجیک موشن؛ اگر با زدن دکمه Ok برروی کنترل، ثبت نام مجیک انجام نشد؛ با نگه داشتن دکمه Back به صورت فشرده به مدت 5 ثانیه این امر ممکن خواهد شد
  • در صورت فعال نشدن علامت فلش روی تصویر، در ابتدا باتری داخل کنترل را چک کنید و باتری نو داخل آن بگذارید و در مدل‌هایی که دانگل مجیک داخلی ندارند و گیرنده پشت دستگاه متصل است مانند دستگاه LW گیرنده را یک‌بار خارج کرده و مجدد وصل نمایید. ضمنا در سر راه نیز دستگاه‌هایی که پهنای باند آن‌ها (2.4 GHz) با این ریموت کنترل یکی است نباید قرار داده شود زیرا در روند کار اختلال بوجود می آورند.
  • بهتر است برق دستگاه مدتی قطع شود و پس از اتصال مجدد برق و روشن کردن دستگاه مجددا تست گرفته شود.
فهرست مطالب
مقالات دیگر
کنترل کولر گازی

ریست کردن کولر گازی

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

0 مقایسه
0 علاقه مندی ها
0 موارد محصول
فهرست