دسته بندی

 راهنمای استفاده از کنترل کولر گازی سامسونگ

برای بهره‌گیری از حالت‌های مختلف کنترل کولر گازی سامسونگ، نیاز به تسلط به تمام دکمه‌ها و گزینه‌های تعبیه شده در ریموت کنترل آن است. دستورالعمل‌های مختلفی که با کنترل کولرگازی سامسونگ قابل اجرا هستند کمک می‌کنند تسلط کاملی روی کولر گازی این برند داشته باشید و در فصول و زمان‌های مختلف بیشترین بهره‌وری را از آن دریافت کنید.

در ادامه راهنمای استفاده از ریموت کولر گازی سامسونگ به گونه‌ای گردآوری شده است که تقریباً برای اکثر مدل‌های کولر گازی این برند کاربردی و مفید باشد. 

راهنمای استفاده از کنترل کولر گازی سامسونگ (معرفی دکمه‌های کنترل کولر گازی سامسونگ)

در این بخش از راهنمای استفاده از کنترل کولر گازی سامسونگ، به معرفی دکمه‌های اصلی و مهم در کنترل کولر گازی سامسونگ می‌پردازیم. کلید پاور یا روشن خاموش، اصلی‌ترین دکمه‌ی موجود در کنترل هر کولری است. پس از آن دکمه‌ای که حالت‌های مختلف کولر گازی را کنترل می‌کند، اصلی‌ترین دکمه خواهد بود. در کنترل کولر گازی سامسونگ این دکمه mood نام دارد. 

با فشردن کلید مود می‌توانید کولر گازی سامسونگ خود را به حالت‌های مختلف ببرید. با هر بار فشار دادن این دکمه، حالت‌های کارکرد کولر تغییر می‌کند. این تغییر با علائم مختلفی روی صفحه نمایش کنترل کولر گازی سامسونگ قابل مشاهده است. 

ریموت کولرگازی سامسونگ

حالت فن 

در مود فن ریموت کنترل کولرگازی سامسونگ یا حالت پنکه، موتور کولر خاموش شده و فعالیت آن تنها بسته به فن داخلی کولر انجام می‌شود. حالت پنکه بهترین انتخاب برای فصول معتدلی همچون بهار و حتی برخی از روز‌های پاییز است تا بدون سرما یا گرمای بیش از حد، هوای معتدلی در خانه داشته باشید.

این حالت معمولاً با علامت پره‌های پنکه روی صفحه نمایش کنترل کولر گازی سامسونگ قابل مشاهده است. 

حالت سرمایش

مود کول حالت سرمایش همان حالت اصلی کولر شماست. شرایطی که در آن باد سرد از کولر خارج می‌شود. دانه‌ی برف شکلی است که هنگام ست کردن کولر روی حالت کول، در نمایشگرکنترل کولرگازی سامسونگ قابل مشاهده است. 

حالت گرما

مود هیت یا حالت گرما نیز روی برخی از کنترل کولر گازی سامسونگ قرار دارد. این به معنای دو کاره بودن کولر گازی سامسونگ شما خواهد بود. بسیاری از کولر‌ها می‌توانند با ایجاد گرمایی مطبوع، حالتی نزدیک به بخاری ایجاد کنند. مود هیت برای فصل زمستان ایدئال است و خورشید علامت این حالت روی نمایشگر کنترل کولر گازی سامسونگ خواهد بود. 

 حالت خشک

حالت خشک یا درای مود بهترین حالت برای آب و هوای مرطوب و شرجی است. در این حالت، کولر گازی رطوبت هوای داخل خانه را می‌گیرد و باد خنک‌تری پس می‌دهد. این حالت معمولاً با علامت قطره روی یا کلمه‌ی Dry نمایشگر روی کنترل کولر گازی سامسونگ دیده می‌شود. 

کلید Speed و Swing 

با استفاده از کلید تنظیم سرعت یا Speed و همچنین دکمه‌ی جهت حرکت باد یا Swing روی کنترل کولرگازی سامسونگ قادر به برای تنظیم باد کولر گازی سامسونگ خواهید بود. کنترل چرخش جهت باد، هوای خنک را سریع‌تر و به تمام گوشه‌های اتاق پخش می‌کند و تنظیم سرعت، باد کولر را سریع و یکنواخت خنک می‌کند. 

Turbo

با انتخاب دکمه توربو کنترل کولر گازی سامسونگ می‌توانید به حداکثر سرعت پرتاب باد کولر گازی دسترسی داشته باشید. عملکرد توربو برای خنک کردن یا گرم کردن سریع و مؤثر محیط به مدت 30 دقیقه‌ی مفید خواهد بود

sleep

دکمه‌ی sleep یا حالت خواب در کولر گازی سامسونگ جریان هوا و دما را برای داشتن یک خواب خوب در یک حالت بهینه تنظیم می‌کند. برخی از مدل‌های کنترل کولر گازی سامسونگ حتی دارای عملکرد تمیز کردن خودکار یا همان Auto Clean هستند که به طور خودکار برای جلوگیری از رشد باکتری‌ها در مبدل حرارتی یونیت داخلی اجرا می‌شود. 

Quiet

با فشردن دکمه‌ی سکوت روی کنترل، صدای کولر گازی حداقل ممکن می‌رسد. 

دکمه‌ی تنظیم سرعت فن

با استفاده از Fan، شما می‌توانید سرعت فن و میزان پرتاب جریان هوا از کولر گازی را به دلخواه و براساس نیازتان روی یکی از حالت‌های خودکار، کم، متوسط و حالت زیاد در کنترل کولر گازی سامسونگ تنظیم کنید. 

Reset

با فشردن این دکمه قادر به ریست کردن تنظیمات کولرگازی سامسونگ خواهید بود. 

دکمه ی SINGLE USER یا تک کاربر

حالت  تک کاربر کولرگازی سامسونگ که با علامت دو شاخه و یا عبارت Single User روی نمایشگر کنترل قابل مشاهده استف از ظرفیت کمپرسور کمتری استفاده می‌کند، مصرف برق را کاهش می‌دهد و در عین حال محیطی خنک و راحت را فراهم می‌کند. 

دکمه ی OPTIONS

با فشار دادن این دکمه تعداد دیگری از قابلیت‌های ریموت کنترل کولر گازی سامسونگ قابل دیدن و استفاده خواهد بود. برای فعالسازی هر یک از این گزینه‌ها می‌توانید از دکمه‌های جهت نما استفاده و با فشار دادن دکمه‌ی SET آن گزینه را فعال کنید. با فشار مجدد دکمه‌ی Set می‌توان وضعیت غیر فعال کرد. 

 TWO-STEP COOLING یا سرمایش دو مرحله‌ای

در بهینه‌سازی خودکار خنک‌کننده 2 مرحله‌ای، کولر گازی سامسونگ با استفاده از حالت خنک‌کننده‌ی سریع (Fast Cool)، هوا را به سرعت خنک می‌کند. سپس به طور خودکار به حالت Comfort Cool تغییر می‌کند تا دمای مورد نظر را حفظ کند. 

کنترل کولرگازی سامسونگ

دمای کولر گازی سامسونگ را چگونه تنظیم کنیم؟ 

در این بخش از راهنمای استفاده از کنترل کولر گازی سامسونگ به بررسی نحوه‌ی کنترل دمای کولر می‌پردازیم.  به طور کلی دمای کولر را می‌توان از طریق روش‌های مختلفی تنظیم کرد. حالت اتوماتیک عموماً حالت پیش فرض ریموت کولر گازی سامسونگ است. به عبارت دیگر، کولر به صورت پیش فرض روی دمای مشخص و بهینه‌ای قرار داده می‌شود و کاربر می‌تواند با فشردن دکمه‌ی auto یا auto mood آن را فعال می‌کند. حالت اتوماتیک بهینه‌ترین مصرف انرژی را به همراه دارد. همچنین برای مواقعی که در منزل حضور ندارید و نمی‌توانید دائماً بر دمای کولر نظارت کنید، حالت اتوماتیک می‌تواند دمای خانه را متعادل نگه دارد. 

اسمارت سیور (Smart Saver) یا محافظ هوشمند دیگر روش تنظیم دما در این کولر است. محافظ هوشمند محدوده‌ی دمای را اتاق را بین 24 تا 30 درجه سانتی‌گراد تنظیم می‌کند تا علاوه بر خنک کردن محیط، بهصرفه‌جویی در انرژی نیز کمک کند. 

برای تنظیم دستی دمای کولر نیز می‌توانید از دکمه‌ی Temp استفاده کنید. پس از فشار دادن این دکمه برای کم یا زیاد کردن دما از دکمه Temp + – استفاده کنید

گرمایش کولر گازی سامسونگ را چگونه تنظیم کنیم؟ 

دمای کولر گازی را می‌توان به روش‌های گفته شده تنظیم کرد. پس از آن، چنانچه دمای محیط ۵ درجه بیشتر از میزان دمایی باشد که شما تنظیم کرده‌اید، کولر گازی از حالت گرمایش خارج می‌شود. مثلاً اگر شما دمای دمای گرمایش را روی ۲۰ درجه تنظیم کرده باشید، چنانچه گرمای محیط به ۳۰ درجه برسد، کولر از حالت گرمایش خارج می‌شود. برای فعال شدن مجدد حالت گرمایش، شما بایستی دمای تنظیمی کولر را حداقل ۳ درجه نسبت به دمای محیط بیشتر کنید. 

تایمر کولر گازی سامسونگ را چگونه تنظیم کنیم؟ 

تایمر گزینه‌ای است که به شما کمک می‌کند بتوانید زمان خاموش شدن کولر گازی را از پیش تعیین کنید. با فشار دادن دکمه On Timer، حالت زمان‌بندی روشن می‌شود. تنظیم زمان دلخواه با فشار دادن دکمه Time Up/ Time Down قابل اجرا است. دکمه‌ی Set برای فعال کردن نهایی این زمان‌بندی است. برای خاموش کردن تایمر نیز باید دکمه Off Timer فشار دهید. همچنین اگر می‌خواهید زمان‌بندی را حذف کنید از دکمه Cancel روی ریموت کنترل استفاده نمایید. 

منابع:

samsung

khedmatnet

onlineshoo

ostapakeyj

فهرست مطالب
مقالات دیگر

 راهنمای استفاده از کنترل کولر گازی سامسونگ

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

0 مقایسه
0 علاقه مندی ها
0 موارد محصول
فهرست