دسته بندی

چگونه با کنترل تلویزیون دوو کار کنیم

تلویزیون‌های LED  هوشمند، با برندهای مختلف در بازار لوازم خانگی ایران موجود هستند. در این بین تلویزیون‌ دوو به دلیل طراحی هوشمندانه و زیبا، نظر بسیاری از خریداران را به خود جلب کرده است. اگر شما نیز به تازگی تلویزیون‌ دوو را خریداری کرده اید و اطلاع کاملی از نحوه کار با کنترل آن را نمی‌دانید و این سؤال برایتان پیش آمده که چگونه با کنترل تلویزیون دوو کار کنیم؟

با الکتریموت همراه باشید تا نحوه کار با کنترل تلویزیون دوو و عملکرد تک تک دکمه‌های کنترل این تلویزیون‌ را به شما آموزش دهیم.

کاربرد کلیدهای کنترل دوو (DEAWOO)

اما کاربرد کلیدهای مختلف ریموت تلویزیون چیست و چگونه با کنترل تلویزیون دوو کار کنیم؟ کنترل تلویزیون دوو دارای دکمه‌های زیادی است که برای بهره مندی کامل از تمام امکانات تلویزیون، لازم است تا با عملکرد آن‌ها آشنا شوید.

حتما بخوانید: بعد از خرید تلویزیون آن را تست کنیم

کلید power:

کاربران اکثرا با کلید power  آشنایی داشته و این کلید با رنگ قرمز و در بالای کنترل گنجانده شده است. با استفاده از این کلید می‌توانید از راه دور تلویزیون را خاموش و روشن کنید.

کلید TV/RADIO:

با فشردن این کلید می‌توانید حالت تلویزیون را از تلویزیون به پخش رادیویی و یا از حالت رادیو به تلویزیون تغییر دهید.

کلید MUTE:

این کلید امکان قطع صدای تلویزیون را به شما می‌دهد. با فشردن مجدد این کلید، صدای تلویزیون وصل خواهد شد.

کلید P.M:

با فشردن این کلید بر روی کنترل تلویزیون هوشمند خود می‌توانید حالت تصویر را تغییر داده و حالت دلخواه را انتخاب کنید.

روش کار با کنترل تلویزیون دوو

کلید S.M:

با استفاده از این کلید حالت صدای تلویزیون قابل تغییر است و می‌توانید حالت مورد نظر را انتخاب کنید.

کلید ZOOM:

با استفاده از کلید زوم می‌توانید سایز تصاویر نمایش داده شده در تلویزیون را به دلخواه بزرگتر کنید.

کلید SUBTITLE: جهت دسترسی به زیرنویس برنامه‌ها، باید از این کلید استفاده کنید.

کلید RETURN: در حالت ATV و DTV  جهت بازگشت به کانال‌های قبلی، می‌توان از این کلید استفاده کرد.

کلید Quick:

این کلید یک کلید میانبر است و جهت دسترسی سریع به منوی تنظیمات حالت صدا، حالت تصویر، نور صفحه، ساعت و زیرنویس و بسیاری دیگر از تنظیمات تلویزیون می‌باشد. این کلید ممکن است فقط در بعضی از مدل‌های تلویزیون دوو وجود داشته باشد.

حتما بخوانید: 6 دلیل خرابی و کار نکردن کنترل تلویزیون

کلید MENU:

با فشردن این کلید، منوی اصلی تلویزیون نمایش داده می‌شود. همچنین اگر می‌خواهید به لیست حالت صدا و تصویر تلویزیون دسترسی داشته باشید، می‌توانید برای چند ثانیه دست خود را روی این دکمه نگه دارید تا تنظیمات مورد نظر نشان داده شود.

کلید SOURCE:

در ادامه مطالب مربوط به این که چگونه با کنترل تلویزیون دوو کار کنیم به کلید SOURCE  می‌رسیم. با فشردن این دکمه لیست ورودی‌ها نشان داده می‌شود و می‌توانید وردودی مورد نظر را انتخاب کنید.

کلید OK:

برای دسترسی و نمایش لیست کانال‌های ATV ، DTV و RADIO  باید از این کلید استفاده کرد. این کلید در واقع برای تایید تنظیمات مختلف  مورد استفاده قرار می‌گیرد و با فشردن این دکمه چیزی را تایید می‌کنید.

کلیدهای بالا، پایین، چپ، راست اطراف کلید OK: با استفاده از این کلیدها می‌توانید نشانگر را به طرف بالا، پایین، چپ و راست حرکت داده و صفحات را عوض و یا روی منو، گزینه‌ی مورد نظر خود را انتخاب و تنظیم نمایید.

کلید EXIT:

جهت خروج از منوها، تنظیمات تلویزیون و بخش‌های مختلف آن، می‌توانید از این کلید استفاده کنید.

کلید INFO:

مربوط به اطلاعات کانال‌ها است و با فشردن این دکمه، اطلاعات کانال فعلی نمایش داده می‌شود. این اطلاعات شامل نام، شماره و فرکانس کانال می‌باشد.

کلید 3D:

این دکمه همانطور که از نامش پیداست جهت نمایش به صورت سه بعدی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال اگر قرار است با فلش یا دی وی دی فیلمی سه بعدی را پخش کنید و تلویزیون نیز از قابلیت سه بعدی پشتیبانی کند، باید این دکمه را فشار دهید.

کلید SLEEP:

یکی از کلیدهای کاربردی ریموت تلویزیون که حتما در مطالب مربوط به این که چگونه با کنترل تلویزیون دوو کار کنیم، باید مورد بررسی قرار گیرد، دکمه SLEEP  است. این دکمه جهت خاموش شدن اتوماتیک تلویزیون استفاده می‌شود. شما می‌توانید مدت زمانی بین ۱۰ الی ۲۴۰ دقیقه را انتخاب کنید تا تلویزیون براساس زمان مشخص شده، به صورت اتوماتیک خاموش شود.

راهنمای کار با ریموت کنترل تلویزیون دوو

کلید TEXT:

برای استفاده از تلتکست تلویزیون دوو باید از این دکمه استفاده کرد. با فشردن مجدد این کلید، صفحه تلتکست غیر فعال می‌شود.

کلید FREEZE:

گاهی ممکن است بخواهید صفحه نمایش تلویزیون را ثابت نگه دارید تا به جزئیات تصویر دقت کنید؛ برای ثابت نگهداشتن تصاویر باید از این کلید استفاده کنید.

کلید VOL-VOL+:

از این کلیدها می‌توانید جهت کم و زیاد کردن صدای تلویزیون خود استفاده نمایید.

کلید PR-/PR+:

به معنای PROGRAM UP/DOW می‌باشد و اگر بخواهید کانال‌های قبلی و بعدی تلویزیون را تماشا کنید، باید این کلید را فشار دهید.

کلید REC:

یکی دیگر از کلیدهای کاربردی که حتما باید در ارتباط با نحوه کار با کنترل تلویزیون دوو بلد باشید، استفاده از کلید REC است. با استفاده از این کلید می‌توانید روی حالت ضبط برنامه رفته و برنامه‌هایی را که در گیرنده‌ی شما پخش می شود را بر روی فلش ضبط کنید.

کلید NICAM:

با فشردن این دکمه می‌توانید حالت صدای فایل پخش شده را انتخاب کنید.

فهرست مطالب
مقالات دیگر
کنترل کولر گازی

ریست کردن کولر گازی

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

0 مقایسه
0 علاقه مندی ها
0 موارد محصول
فهرست